لیست اختراعات محمدرضا بيات
دستگاه پايش و ثبات جزرومد و نوسانات سطح دريا با قابليت استفاده در مطالعات سازه هاي دريايي/تهيه جداول پيش بيني جزرومدي و سيستم هشدار امواج بزرگ ومخرب دريايي (تسونامي) و سيلابها
با نصب اين سيستم بر روي بيل مكانيكي ميتوان موقعيت مكاني Bucket و خود بيل را در محل پروژه ودر محيط نرم افزارهاي لايروبي مشاهده نمود وضمن كنترل منطقه مورد نظر از دوباره كاري و جا ماندگي جلوگيري نمود اين سيستم كارايي بالايي در لايروبي بنادر و حفر كانالهاي زيرآبي جهت خطوط لوله هاي نفت وگاز را داراميباشد.
اين سيستم كه بر اساس اندازه گيري لحظه اي وضعيت تعادل كشتيها طراحي وساخته شده ميتواند راهگشاي وضعيت و سر گذشت يك كشتي در سفرها باشد و بلحاظ وضعيت ساخت كشتي بارگيري وضعيت جوي و جريانهاي دريايي در مسيرها و بررسي اطلاعت ذخيره شده توسط اين سيستم وتحليل آنها از وضعيت كشتي و تصميم گيري در مورد بارگيري واثر آن بر تعادل كشتي در مواجه با طوفانها و جريانهاي دريايي و تصميم گيري فرمانده كشتي مطلع گرديد از جمله تواناييهاي اين سيستم اندازه گيري زواياي Roll ,Pitch با نرخ 5 تا 20 اندازه گيري در ثانيه بهمراه اطلاعات موقعيت جغرافيايي و تاريخ و زمان و مقادير زاويه سكان ميباشد.
اختراع مورد نظر تشكيل شده از شاسي،گيربكس،مجموعه جداكننده ها،مجموعه هاي برش، مجموعه چرخها،مجموعه برداشت . همچنين اين دستگاه قابليت اين را دارد كه هم در عقب ،كنار،وجلوي تراكتور نصب گردد.و قابليت اين را دارد كه ما بتوانيم عرض كاري را نسبت به نوع زمين كم و زياد كنيم (از 1متر تا 12 متر) از مزاياي ديگر اين دستگاه ميتوان اين نكته را بيان كرد كه در كليه زمينهاي نرم، سفت يا سنگلاخي مي توان استفاده كرد .همچنين از اين دستگاه ميتوان علاوه بر برداشت انواع لوبيا براي برداشت تمامي حبوبات استفاده نمود.از مزاياي ديگر اين دستگاه اين است كه تيغه هاي برش آن طوري طراحي شده كه با شنكها به داخل زمين فرو رفته و گياه را از زير زمين برش داده و اين كار باعث ميشود كه لوبيا ريزش نداشته باشد.مسئله بعدي اين دستگاه قابليت ريك كردن محصول مي باشد كه ميتوان محصول را ريك كرده و به يك سمت هدايت كنند. قابليت نصب بر تمامي تراكتور ها را دارد.
در دهه¬هاي اخير تلاش¬هاي زيادي با بهره¬گيري از تكنيك¬هاي پبشرفته و نوين آموزشي براي افزايش بازدهي صورت گرفته، تا روش¬هاي كليشه¬اي و سنتي آموزش شنا جايگزين روشهاي بديع و مبتني بر نيازهاي فردي و اجتماعي نابينايان شود. واضح است كه وقتي فرد، به¬راحتي صداي مربي خود را بشنود، عملكرد بهتر وكم¬هزينه¬تر (انرژي و زمان) در مهارت مورد نظر دارد، از سوي ديگر به¬علت تفاوت در محيط يادگيري ارتباط كلامي و شنوايي به¬كلي وجود ندارد. مشكلات و معضلاتي ازجمله عدم¬تشخيص محيط، موقعيت و عدم تعادل در آب باعث كاهش عملكرد شناگران نابينا در رشته شنا مي¬گردد. هندزفري-هدست ضد آب راديوي كه با بلت راديويي سينكرونايز شده به گوش شناگر نابينا وصل مي¬شود، اين بلت حساس به دو كابل الكتريكي موجود در دو¬طرف خط شنا بوده و از هر طرف كه شناگر به اين دو كابل نزديك شود صداي هشدار به فرد داده مي¬شود. اين هشدار نزديك-شدن توسط دو صفحه حساس به جريان الكتريكي به فرد به كمك هندزفري-هدست، القا مي¬شود. همچنين از طريق سيستم راديويي، مربي مي¬تواند توضيحات كامل در مورد نحوه شنا و جزئيات شنا را به شناگر نابينا انتقال دهد. همچنين با تغيير موضع، تغييرات شناگر به¬وسيله كنترل¬گرها در حافظه ذخيره شده و در آناليز حركتي شناگر استفاده مي¬گردد.
هيدروكسي آپاتيت داراي تركيب شيميايي مشابه با بافت سخت بدن است و از زيست فعالي و زيست سازگاري عالي برخوردار است اگر چه اين ماده به دليل چقرمگي و استحكام شكست كم در كاشتني هاي تحت بار كمتر كاربرد دارد اما مي توان از آن به عنوان پوشش روي كاشتني هاي فلزي مانند تيتانيم استفاده كرد. ضمن اينكه از طريق كامپوزيت كردن با تركيباتي چون زير كونيا عيب فوق بهبود مي يابد. در اين پروژه دو فرايند Micro Arc Oxidation و Electrophoretic deposition به طور همزمان جهت رشد لايه هايzro2-HAp-Tio2 روي زير لايه ي تيتانيوم به كار گرفته شد. لايه ها تحت شرايط خاصي سنتز شده و شرايط بهينه براي تركيب الكتروليت زمان رشد و ولتاژ اعمالي بدست آمده است. الكتروليت مورد استفاده حاوي نمك هاي بتا گليسرو فسفات استات كلسيم فسفات سديم و زير كونيا در غلظت هاي مختلف مي باشد. آناليزهاي SEM,AFM يك سطح زبر با ساختار متخلخل را نشان داد. براساس نتايج آناليزهاي XRD و XPS لايه ها عمدتا شامل فازهاي آناتاز هيدروكسي آپاتيت زير كونياي مونوكلينيك و زير كونياي تتراگونال بودند. ذرات زير كونياي نانو سايز (20 - 60 نانومتر) هم در سطح و هم در عمق لايه پراكنده شده بود. تكنيك تلفيقي MAO/EPD به عنوان يك روش كارآمد براي ساخت سيستم هاي چند فازي Zro2-HAp-Tio2 در زمان كوتاه معرفي مي شود.
يكي از عمده ايرادت مهم در تريلي خرابي اكسل مي¬باشد، كه تعميرات آن داراي هزينه¬هاي بالا و زمان¬بر مي¬باشد. براي رفع اين معضل، اكسل تريلي طراحي شده كه اتصال فولي به لوله محور توسط يك فلنج طراحي شده كه در اين طراحي اتصال دائم حذف شده و اتصال با مكانيزم پيچي طراحي شده است و براي تحمل نيروهاي زياد روي سطح بيروني فلنج برجستگي استوانه¬اي و روي سطح فولي كه به فلنج متصل مي¬گرد، حفره¬اي طراحي شده كه برجستگي فلنج و حفره فولي در همديگر منطبق مي¬گردند. اتصال طَبَق ترمز به فولي به صورت پيچي طراحي شده است كه اين كار باعث تعويض سيستم ترمز ديسكي به ترمز كاسه¬اي روي اكسل مي¬شود. به منظور جلوگيري از فشار زياد به بلبرينگ¬هاي داخل كاسه چرخ در زمان بستن مهره سر فولي، داخل سطح كاسه چرخ پله¬اي طراحي شده كه در دو طرف پله بلبرينگ¬ها تعبيه شده¬اند. شاهنگ به صورت اتصال پيچي به لوله اكسل طراحي شده كه براي تثبيت شاهنگ روي لوله، فلنج طراحي شده كه شاهنگ روي فلنج نصب مي¬گردد. پين طَبَق به صورت شياردار طراحي شده كه لنت-ها داخل شيار قرار گرفته و از موقعيت خود خارج نمي¬شود.
موارد یافت شده: 10